Dodaj aktualność

Logowanie

					
załóż konto | przypomnienie hasla

Mapa Orla

Aktualności

Sukces strażaków z Orla na Powiatowych Zawodach Sportowo-Pożarniczych

powrót

W IX Powiatowych Zawodach Sportowo-Pożarniczych OSP zwyciężyła drużyna OSP Nadole, wśród kobiet najlepsza była OSP Opalino. OSP Orle zajęło III miejsce w kategorii męskich drużyn pożarniczych.

W sobotę 12 września na stadionie „Arena mistrzów\\\" w Gniewinie odbyły się IX Powiatowe Zawody Sportowo-Pożarnicze drużyn OSP z powiatu wejherowskiego. W zawodach udział wzięły 4  najlepsze kobiece i 18 męskich drużyn OSP z terenu powiatu wejherowskiego. Drużyny rywalizowały w następujących konkurencjach: musztra, pożarniczy tor przeszkód, ćwiczenie bojowe.

http://orlekaszuby.pl/images/m4I1S4x7p080p1N4N4J27318e3l2n1E3.jpg?

Po uroczystym przemarszu na stadion prowadzonym przez Gminną Orkiestrę Dętą pod batutą Waldemara Szczypiora i złożeniu meldunku o gotowości do rozpoczęcia zmagań zastępcy Komendanta Powiatowego PSP w Wejherowie bryg. Jackowi Nowakowi oraz wójtowi gminy Gniewino Zbigniewowi Walczakowi i odegraniu hymnu państwowego rozpoczęto zmagania od pokazu musztry, który jednak nie był wliczany do klasyfikacji generalnej zawodów. Następnie rozpoczęły się dwie najważniejsze konkurencje: sztafeta pożarnicza i ćwiczenie bojowe.

Ostateczna kolejność zawodów ukształtowała się następująco:

Kobiece drużyny pożarnicze:

1 m. OSP Opalino.

2 m. OSP Gościcino.

3 m. OSP Wejherowo.

4 m. OSP Bożepole Wielkie.

Męskie drużyny pożarnicze:

1 m. OSP Nadole.

2 m. OSP Rybno.

3 m. OSP Orle.

4 m. OSP Kostkowo.

5 m. OSP Gniewino.

6 m. OSP Łęczyce.

7 m. OSP Choczewo.

8 m. OSP Reda.

9 m. OSP Strzepcz.

10 m. OSP Bojano.

11 m. OSP Bożepole Wielkie.

12 m. OSP Szemud.

13 m. OSP Kielno.

14 m. OSP Gościcino.

15 m. OSP Wejherowo.

16 m. OSP Łebno.

17 m. OSP Lewino.

18 m. OSP Bolszewo.

tekst zredagowany, źródło: gniewino.pl / foto: OSP Orle , 16 września 2015
powrót

Komentarze

to tu to tam 2015-09-17, 08:28
Widzę Bolszewo w "pełnej" formie;)
Gratulacje dla Naszych.
OSP 2015-09-17, 15:56
OSP Orle dowiedziało sie 8 września że jadą na zawody to zbyt dużo czasu nie mieli na przygotowania a jednak pokazali na co ich stać
adam 2015-09-17, 16:37
nie ściemniaj , już po zawodach gminnych w czerwcu było wiadomo że pojadą na powiatowe we wrześniu , takie tam sprostowanie
milu64 2015-09-17, 18:37
Gratuluję wszystkim druhom za zajęcie III w zawodach powiatowych. Czy teraz na wojewódzkie? Pomimo takiego sprzętu ( starego) pokazali chłopaki na co ich stać. Mam nadzieję że zmieni to się gdy rozpocznie się w budowę nowej remizy. A w nowej remizie nowy sprzęt.
Mat 2015-09-17, 20:10
Gratuluję sukcesu wszystkim, którzy zapracowali na pozycje w stawce. I to z taką remizą! To podręcznikowy przykład, że najdroższe trampki same do mety nie dobiegną. Liczą się ludzie i ich umiejetność wykorzystania dostępnych środków.


Zmieniając nieco temat. Czy ktoś juz wie ile do choinki będzie kosztowała ta nowa remiza, jej roczne utrzymanie i juz kupiona działka? Wiecie, ja bym tam np. chciał parę dróg więcej albo chodników (pewnie wystarczyłoby na wszystkie chodniki we wsi) albo na salę konferencyjną przy SSP w Orlu (na rożne spotkania itp) albo na przyspieszenie prac nad kanalizacją albo na przestawienie paru słupów energetycznych (drogie to jak diabli) albo na przebudowę Zamostnej (wiecie, teraz to pas startowy) albo orlik i inne wielkie wielofunkcyjne boisko z tą "gumową" powierzchnią i ogromnymi lampami i ekranem albo .... OK. kończę wymieniać bo wiecie już o co mi chodzi. A koszty OSP zepchnijmy na sąsiadów z Gory i Bolszewa:). A zapomniałem, potańcówki tez będziemy organizować u sąsiadów. Polecam rajska górę (nie płaca mi za to ale fajnie tam i blisko) Jakoś tak spokojniej tez na wiosce będzie i pewnie na naprawie jakiejś tam wiaty czy ławki zaoszczędzimy. Wiecie, generalnie lubię oszczędzać i ciąć koszty stałe. I nie jestem niewolnikiem tradycji. To mi szalenie ułatwia w życiu. Przyznaję bez żalu. Wolę rozwój. Cała ta wypowiedz to oczywiście moje prywatne zdanie i jedynie wypowiadam na głos swoje myśli. Pozdrawiam.
do adama 2015-09-17, 20:21
wiedzielismy ze pojedziemy ale dokladnego terminu tych zawodow nie znalismy i gdyby nie to ze przez przypadek sie o tym terminie nie dowiedzielismy i gdyby nie interwencja prezesa na gminie to pewnie bysmy wcale na nie nie pojechali i odbiegajac od tematu to jak cos ci nie pasuje to bardzo chetnie zapraszamy na rozmowe z nami a nie ze masz pole do popisu w internecie
.,. 2015-09-17, 21:48
BRAWO CHŁOPY !!!
Don Kichot 2015-09-17, 22:26
Zeby dostac nowe najpierw powinno sie dbac o stare. Ale to w koncu publiczne pieniadze i je mozna wydawac wbrew ekonomii, tak po prostu zeby pewne grupy uciszyc czyli zadowolic. Najwieksza glupota! Czysta polityka. Jaki jest sens inwestowania w kazde OSP skoro straz panstwowa mamy pod nosem?? Po co wydawac miliony na budynki i sprzet?? Tu nie ma sie co obrazac panowie strazacy, jestescie ochotnikami OCHOTNIKAMI
Kim ; 2015-09-18, 14:46
Jak byś kiedyś widział większy pożar lasu to byś dowiedział sie po co sa inwestowane pieniądze w jednostki osp i byś zobaczył ile wstanie jest zrobić sama Państwowa Straż Pożarna
do Don Kichot 2015-09-18, 15:36
Jak ci sie hata zapali to bedziesz wiedział po co jest osp ty myślisz ile jest wozuw w psp wejherowo
Don Kichot 2015-09-18, 15:46
Macie duzo racji Panowie, ale problem jest inny. Sa porzadni i pracowici ludzie w osp ale sa takze tacy co trzymaja glowy wysoko, nic nie robia a udaja nie wiadomo kogo. Nie zachowuja sie jak ochotnicy ale jak ludzie ktorym sie wszystko nalezy. Oni uwazaja sie za najwazniejszych. I to jest chore. To jak dyskusja o tym czy potrzebujemy strazy miejskiej bo przeciez mamy policje.
do Don Kichot 2015-09-18, 16:15
JAK CHCESZ MIEC CHODNIKI TO DO WEJHEROWA SIE PRZEPROWAĆ TAM ZNAJDZIESZ JAKIŚ DLA SIEBIE
Patryk 2015-09-18, 16:46
W Orlu nie ma takich strażaków, tylko sa ludzie co nigdzie sie nie udzielaja a maja najwiecej do gadania...
Mat 2015-09-18, 21:04
Chodniki to mój pomysł. I pamiętajcie, że jak zrobią nam to boisko to też był mój pomysł. (caps lock się Tobie wcisnął)

Z OSP jest taki problem, że to organizacja polityczna. Młodsi strażacy to wiedzą lub nie. Starsi wiedzą o co chodzi. To jest początek i koniec wszystkich problemów z funkcjonowaniem tego stowarzyszenia. Chłopaki, po to komuna za czasów dinozaurów chołdowała takim "paramundurowym" organizacjom. Byliście fundamentem władzy na prowincji. I to trwa do dziś. Fajni jesteście, wielu z Was odwalą naprawdę ciężka i niebezpieczna robotę ale na Waszych młodych karkach "jedzie stary system polityczny". I za to niestety obrywacie. Aby unaocznić problem : co Wasze kierownictwo zrobiło aby stowarzyszenie zaczęło zarabiac? Choćby na zapłacenie samego rachunku za prąd (zgaduję, ze rachunki niewielkie) Tak ciagle piszę o tym zarabianiu bo gmina jedzie na kredycie a nam tu we wsi brakuje tak wielu inwestycji. A OSP jest wszędzie pełno. I idą na to miliony.
Ioi 2015-09-18, 22:33
Nie zrubmy kacik dla pijących każdy będzie zadowolony i mało będzie kosztować jak wam się niepodobna bo się wyprowacie do bogatszych gmin. Właściwie niema co czytać tych komentarzy bo ci co je piszą zajmują się tylko obrabianiem dupy a dla orla zrobili wielki chó... Ja proponuje zacząć coś robić a nie zajmować się komentowaniem. Co nie zrobić to źle a chodniki są tam gdzie są potrzebne może chcecie chodnika na sztoby bo po co co innego robić co się w orlu niezrobi to źle każdemu niestety niedogodzisz jak altana pod strażą to istny syf gdyby straż tego niezprzatala to ciekawe jak to by wyglądało wszystko co robią dla orła to za darmo a jeszcze słyszą narzekania ludzi. No bo poco zrobić cos dla orła jak Można coś dla bolszewa i goscicinskiej wy myślicieli jak oni straży niezrobia to co chodniki i kanalizację.
adam 2015-09-19, 15:49
osp ORLE JEST I BĘDZIE !!! Lepiej wydać pieniądze na budowę budynku remizy niż jedną dziesiątą na chodnik a reszta trafi do kieszeni , taka prawda .
Mat 2015-09-19, 19:59
Kurczę, tyle fajnych rzeczy wymieniłem a uczepili się nudnych chodników. Co Wy z nimi macie?

Wiem, że OSP będzie. PKP tez ciagle jest i wszyscy wiemy jak ta firma działa. Podobnie służba zdrowia itp. Wszyscy oni zawsze mówią to samo : że są i będą na wieki. I tak nam ten "państwowy poziom" z pokolenia na pokolenie drenuje portfele.

A tak wracając jeszcze do kosztów funkcjonowania. Jeśli OSP dostaje pieniążki na roczne funkcjonowanie i okazyjne wydarzenia to dlaczego tak często mówi się, ze coś jest robione za darmo? Nie rozumiem tego i proszę o pomoc w wyjaśnieniu. Czy pieniążki zostają w kasie stowarzyszenia czy sa wypłacanie członkom za konkretne działania? Może jest kasa, tylko nie trafia tam gdzie powinna? Może tu tkwi rozwiazanie problemu?
radek 2015-09-19, 20:15
Mat masz racje. Ciagle slyszymy jacy to strazacy wspaniali i pomocni Jak to sie ich ktos zly przyczepil Panie z caritas czy mlodzi nie dostaja pieniedzy za godziny pracy, prawda? A strazacy dostaja i ciagle marudza ze maja malo. OSP i PKP nic doddac nic ujac. Trzeeba czekac na zmiane pokolenia bo zmienic starych sie nie da
Do 2 ostatnich komentarzy 2015-09-20, 00:31
Jakby straż pożarna miała takie opóźnienia jak PKP to wątpię że coś by się udało uratować z płonącego budynku uratować poszkodowanego z wypadku itp. A co do kosztów to zapraszam do poczytania ustaw i przepisów o osp które wszystkie te sprawy uregulowuja a za okazyjne wydarzenia straż nie dostaje żadnych pieniędzy tylko po ostatnich dożynkach został przyznany ekwiwalent który jest przekazany na sprzęt
Mat 2015-09-20, 07:03
Pisząc o służbie zdrowia, PKP i innych miałem na myśli horendalne koszty funkcjonowania tych organizacji w porównaniu do tych samych usług świadczonych przez prywatne firmy. O jakości usług sam napisałeś choć uważam; ze PKP jeździ generalnie punktualnie.
Poczytam, dzięki. Ale niestety nie zmieni to tego co powyżej napisałem.
109 2015-09-20, 11:21
Czemu wszyscy są tacy mądrzy na tej stronie? a już wiem czemu bo nikt nie może sprawdzić ich danych jakby to były profile takich osób z imieniem i nazwiskiem pewnie 3/4 tych komentarzy by nie było czemu tacy jak ty mat i inni nie dadzą komentarza na facebook. No przecież każdy wie no bo nie masz odwagi po prostu strażacy nie powinni słuchać tych komentarzy i tyle czemu każdy jest cichy na zebraniach wiejskich tylko tu pokazuje jaki on mądry. Zgodę na budowę straży w orlu wydało kilkunastu radnych ja wiem że większość na orle kaszuby chce być mądrzejsza ale no niestety jeszcze wam dużo brakuje. wejcie sobie na jakis sklep strazacki i zobaczcie ile sprzetu można kupić za to 3 tys z tego co wiem orlewska jednostka jest najstarsza w gminie i im sie nalezy ta remiza . bo czy oni maja zachęcić młodzież do przychodzenia tym zepsutym starem czy tą sypiącą sie remizą?
Mat 2015-09-20, 20:14
Bo za to co o OSP piszę grozi "wyjęcie spod prawa", statut "wroga publicznego", heretyka i czarodzieja. W najlepszym wypadku (tu wpisz określenie niewygodnego opozycjonisty) i wytykanie palcem jak trędowatego. A 300 lat temu miałbym stos. Sluzba zdrowia tez się broni przed prywatyzacją;) Zapraszam do najbliższego weterynarza - sa kolejki i zapisy na zabieg dla pieska? Nie ma, bo i nie ma państwowej służby weterynaryjnej. Czyli da się;)

Ale wracając do tematu: radni głosowali tak a nie inaczej bo jak wspomniałem, OSP to ciało polityczne i ich brak wsparcia to dla nich polityczny niebyt. Przy okazji, jak tam relacje z naszymi radnymi? Zgaduje, ze gorliwie pracują nad Wami (z Wami). To ich inwestycja w wasze głosy a Wasza w pieniążki gminy. System zatacza pełne koło. I tak przez lata. Trwacie jak PSL;) Ale w budżecie ciura coraz większa bo do wyborów trzeba zdążyć i mieć jednak Wasz głos. Chłopy, c'mon;). Sęk w tym, ze kasa z tych targów może być zainwestowana w coś innego (fajnego bo jest duża).

Ja wiem, ze sprzęt jest drogi jak cholera, bo i popyt na niego ogromny. Zgaduje, ze 99% podaży idzie na zamówienia budżetówki. To wykoślawia ceny.

Zgadzam się, ze OSP powinno mieć najlepszy sprzęt. Wiem jakie to ważne i wiem rownież do czego tego sprzętu używacie. Ale na litość bogów nie stać nas aby w każdej wiosce mieć pełną jednostkę OSP wyposażoną w cuda XXI wieku. W tej chwili sami wiecie ile mamy jednostek i jakiego używacie sprzętu. Ponadto wyglada na to, ze jesteście dla siebie konkurencją. W każdym aspekcie. To tez kosztuje dodatkowa kasę bo brak współpracy każe wyposażać Was jakbyście byli sami w całej gminie. To chyba nie fair, ze mimo tych wszystkich spraw tak bezkrytycznie o sobie myślicie. To o czym piszę nie jest moim wymysłem. Ja tylko patrzę na to z dystansu i staram się ratować budżet gminy (i Orla przy okazji). Wiecie, może doczekam tego boiska z gumowa nawiezchnią i dajcie bogowie (znowu) swietnie wyposażonej OSP Orle, która wchłonie okoliczne jednostki. A co, pomyśleliście, ze ja o tym pisze od początku? Pewnie nie dlatego podpowiadam o istnieniu drugiej strony medalu;)

Może nawet znaleźliby się ludzie z zewnątrz, którzy Wam w tym pomogą. Tylko udowodnijcie, ze jesteście lepszymi gospodarzami.
Patryk M 2015-09-20, 22:23
Mat filozofie może umów sie ze strażakami i porozmawiaj bo to nie ma sensu pisać tu nic to nie zmieni jestes taki mądry z internetem. OSP nikt nie moze zamknać jeśli są chetni a do OSP Orle chętnych zaraz wiecej przybiera i jednostka sie wyróżnia z pośrud iinnych( spójrz na inne jednostki co maja dobry sprzęt a nie robia nic- TAM MOŻESZ SIE CZEPIAĆ ). A tak apropo strażacy nie maja nic placone !!! Dostaja 3 tysiące rocznie i wydaja na sprzęt a samo jedno ubranie tak zwany nomex kosztuje 1500 zł to na ok 30 chętnych dostaja 2 osoby rocznie a cały czas jest używany i sie zużywa. Na członków OSP Orle można zawsze liczyć nigdy nikomu nie odmówili wystarczy telefon do Prezesa-Naczelnika. Remiza ma okolo 113 lat była przebudowywana 3 razy i teraz już sie nie nadaje na kolejną przebudowe to lepjej zrobić raz i porządnie na kolejne tyle lat i napewno znajdzie sie tam coś dla mieszkańców ORLA
Don Kichot 2015-09-21, 07:35
Do ~109, piszesz "najstarsza w gminie i im się nalezy". Guzik prawda. Równie dobrze mogę napisać że najstarsza szkoła musi dostać pieniądze, bo jest najstarsza. To jest fałszywy argument.

Piszesz dalej "bo czy oni maja zachęcić młodzież do przychodzenia". Napiszę tak..Są ludzie którzy chcą i którzy nie chcą. Boisko w Orlu wygląda bardzo źle ale w piłkę i tak gra tam mnóstwo osób. Trzeba coś robić i działać.

To tak jakbyś siedział w brudnej starej chacie i chciał dostać nowy dom. Zamiast wziasc sie do roboty i zaczac sprzatac ten twoj dom, naprawic plot, posprzatac podworko, pomalowac w srodku sciany, to siedzisz na krzesle i płaczesz że jak Ty masz zyc w takich warunkach. Że potrzebujesz nowego domu.

Byla tu raz dyskusja o braku koszenia trawy. Niby taka drobna rzecz ale jaka wazna dla wygladu, estetyki. 1 osoba kosi trawę w całej wsi, a kilkudziesieciu strazakow z OSP nie bylo w stanie skosic trawy przed remiza.

Nie bede chodzil na zebrania, tutaj toczy sie walka na argumenty a na zebraniu jest wazniejsze kto glosniej krzyczy.

Nikt tu nie chce was obrzucic blotem i zniszczyc. Ale czasem warto na siebie spojrzec inaczej. Zastanowic sie czy moze Ci co pisza zle nie maja troche racji?
.,.,.,. 2015-09-21, 14:37
Potraficie tylko narzekać i sami nic nie robicie przestancie pisac głupoty bo znając życie pisza to osoby co mieszkają tu góra 3 lata i gówno wiedza jak cos sie nie podoba to wywalać do miasta !!!!!!!!!!!
xyz 2015-09-21, 18:13
Ludzie, podstawówka była i jest obowiązkowa. Pisać po polsku umiecie?
radek 2015-09-21, 22:22
Mowilem trzeba czekac na zmiane pokolenia. Uczyc sie mlodzi a nie pyskowac. Albo lepiej zabrac sie do roboty!
Mat 2015-09-23, 14:41
Przyśpieszmy teorię K.Darwina. "ORLEN wsparł jednostki OSP" http://www.krosno112.pl/index.php/aktualnosci/z-zycia-sluzb-mundurowych/item/390-orlen-wsparl-jednostki-osp-z-naszego-powiatu

Chłopaki i dziewczęta z OSP, świat finansjery nie kończy się na budżecie gminy. On się tam zaczyna.
krysia 2015-09-24, 20:55
dużo goryczy i łez szkoda straż w orlu ma ponad sto lat chamskie wpisy trudno mamy takiego pseudo wójta nie wiem czy go wogóle wójtem nazwać stary komuch z PZPR dzisiaj rządzi chłopKI Z ORLA są super ale pseudo wójt robi z nich iidiotów postawił obrzydzające blaszaki czy temu durniowi nie wstyd lepiej by dla milusińskich coś zrobił bo forse gmina ma na pierdoły w brud komuchy to cwaniaki. kocham was chłopaki bo się topiłam i moją rodzinkę i dom super uratowaliście
krysia