Aktualności
Modernizacja linii kolejowej na spotkaniu
powrótDodatkowy tor kolejowy i rozwiązania, które pozwolą pociągom na przejazd z prędkością 200 km/h. Właśnie tak może wyglądać za 5 lat linia kolejowa na odcinku Wejherowo-Lębork. O szczegółach tej inwestycji rozmawiano w czwartkowe (7 Maja) przedpołudnie w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wejherowie.
Robocze spotkanie na temat modernizacji linii kolejowej było kolejnym etapem rozmów pomiędzy inwestorem (PKP PLK S.A) a samorządowcami z powiatu. Podczas spotkania 7 maja omawiano rozwiązania, które mogą zostać wdrożone na odcinku trasy Wejherowo-Lębork. Na spotkanie zaproszono więc samorządowców z tego rejonu - w siedzibie powiatu pojawił się Maciej Milewski, zastępca wójta gminy Wejherowo i Jarosław Wejer, wójt gminy Luzino.
Modernizacja linii kolejowej może oznaczać dla zmotoryzowanych mieszkańców poważne zmiany w poruszaniu się po powiecie. Jedna z koncepcji zakłada bowiem nowy przebieg przejazdu kolejowego przy ulicy Sucharskiego. Ostry kąt, z którym łączy się ulica z linią kolejową może zostać zniwelowany budową nowego przejazdu w formie łagodnego łuku bliżej centrum miasta. Inwestor planuje także modernizację albo stworzenie całkowicie nowych przejazdów, wiaduktów i peronów w innych miejscach linii kolejowej.
Podczas spotkania inwestor uspokajał wójta Luzina, że przebudowa stacji w tej miejscowości nie pokrzyżuje gminnych planów budowy węzła przesiadkowego.
Modernizacja linii kolejowej na odcinku Lębork-Wejherowo jest planowana według czterech wariantów. Wariant pierwszy zakłada podniesienia prędkości na całej linii do 140 km/h i wymianę wybranych urządzeń, według wariantu drugiego prędkość na linii wzrośnie do 160 km/h a długie mijanki zostaną wprowadzone na odcinkach: Wejherowo-Luzino, Strzebielino Morskie-Bożepole Wielkie, Godętowo-Lębork, docelowa długość peronów ma wynieść 200 metrów (za wyjątkiem tych w Lęborku, Wejherowie i Słupsku, które mają 400 metrów). W przypadku wariantu trzeciego prędkość wzrośnie do 160 km/h a między Wejherowem i Lęborkiem powstanie dodatkowy tor, wariant czwarty również zakłada budowę drugiego toru i taki przebieg linii kolejowej i urządzenia, które umożliwią przejazd pociągów z prędkością 200 km/h
- Inwestycja w wariancie czwartym umożliwi taką prędkość, ale nie oznacza ona, że wszystkie pociągi będą tam się poruszały jadąc 200 km/h - uzupełnili podczas spotkania przedstawiciele inwestora.
Modernizacja linii kolejowej jest aktualnie na wstępnym etapie.
- Do końca roku powstanie studium wykonalności. Cała inwestycja może zostać zakończona około 2020 roku - informuje Jerzy Majder z PKP PLK S.A
Komentarze