Dodaj aktualność

Aktualności

Podsumowanie rajdów rowerowych w 2024 roku

powrót

Od 20 lat, z inicjatywy proboszcza parafii ks. Henryka Hildebrandta, odbywają się letnie rajdy rowerowe, organizowane co środę podczas wakacji. Tegoroczna pogoda sprzyjała aktywnemu wypoczynkowi, dzięki czemu mogliśmy zorganizować sześć rajdów. Na starcie, przy kościelnym parkingu, pojawiały się zarówno całe rodziny, jak i młodzież oraz dorośli. Z radością powitaliśmy zarówno nowych uczestników, jak i tych, którzy od lat spędzają urlop na dwóch kółkach. Dzięki rajdom mieliśmy okazję podziwiać piękno lokalnej przyrody oraz korzystać ze ścieżek rowerowych.

Nasza pierwsza wyprawa, będąca największym wyzwaniem ze względu na warunki pogodowe, zaprowadziła nas nad jezioro Żarnowieckie do miejscowości Nadole (35 km), gdzie uczestnicy mogli korzystać z kąpieli wodnych i słonecznych.

Celem następnego rajdu był Puck (55 km). Entuzjaści kąpieli mogli zanurzyć się w wodach Zatoki Puckiej. Wyprawa zakończyła się pysznymi lodami na puckim rynku.

Podczas trzeciego rajdu, który liczył 37 km, ponownie odwiedziliśmy jezioro Żarnowieckie, tym razem od strony Lubkowa. Na jeszcze pustej plaży w Lubkowie skorzystaliśmy z gościnności sympatycznego małżeństwa ratowników, dzięki którym mieliśmy okazję wysłuchać fascynujących historii z ich służby oraz poznać zasady bezpieczeństwa, które należy przestrzegać podczas wypoczynku nad wodą.

Czwarty rajd, prowadził do Dębek. Rowerzyści pokonali trasę ponad 60 km. Słoneczna pogoda i ciepłe morze na pewno na długo zostaną w pamięci uczestników.

Piąty, środowy wyjazd odbył się do Grot Mechowskich. Trasa liczyła około 40 km. Ostatnie spotkanie cyklistów miało miejsce pod koniec sierpnia. Tym razem entuzjaści dwóch kółek przejechali oznaczoną niebieskim szlakiem trasę, prowadzącą przez Warszkowo, Nadole, Brzyno i Wierzchucino do Białogóry. Trasa liczyła aż 65 km, co uczyniło ją najdłuższą w tym sezonie. Po chwili relaksu na plaży oraz rozkoszowaniu się pysznymi lodami i goframi, cykliści wyruszyli w drogę powrotną.

W sumie, podczas wakacyjnych spotkań, cykliści pokonali prawie 300 km. W imieniu Księdza Proboszcza serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy podczas rowerowych wypraw dbali o bezpieczeństwo na drodze, pełnili funkcje pomocy medycznej, zajmowali się sprawnością rowerów oraz tym, którzy troszczyli się o dobry humor i uśmiech na naszych twarzach. Rajdy rowerowe to doskonała forma promocji zdrowego stylu życia, aktywnego wypoczynku i integracji mieszkańców Orla. Dziękujemy ks. Henrykowi za organizację tych wspaniałych wydarzeń i zachęcamy niezdecydowanych do dołączenia w przyszłym sezonie 2025.